星期日, 12月 17, 2006

淺談攝影技巧 之 藏黑篇

以下所有相片都可click開來讓你睇清楚啲!

未入正題前先讓我發一發'勞蘇',大家都知道我有支廣角鏡想賣嫁啦,當YAHOO拍賣結束,我就收到買家約我出來交收.....點知原來係個學生,原來佢實際上冇甘多錢,又好想要,於是問我可否幫佢做分期,唉...叫我點做得到,又唔知佢信唔信得過,而且點逐次收佢錢呀......結果攪到宜家要重拍,聖誕就到啦,我減埋價希望有興趣的人快些'BID'下它,聽我有錢買禮物比人啦.....><.... 有興趣請幫下手.

言歸正傳,話說當街上還沒有數千數萬元的鏡頭時(也沒有那麼多玩鏡玩機但唔識映相的人時),黑白照相機已經出現,當時還沒有精確的光學技術,快門也只是一個只會開關的洞,要隱藏畫面中不屬於主題的背景或周邊事物,靠的不是甚麼深淺景深,靠的是最原始的光暗對比,讓觀賞者只看到主角。這就稱為'藏黑'。


要理解這種技術其實非常簡單,而大家也常常見到,那就是在演唱會中把所有燈關了只向歌者投下強力射燈一樣。有人會問那豈不是只有影樓才做到......攝影同講野一樣也要用腦,唔係拿起支鏡周圍拍就得。就以左面的澳門賽車展覽館的相為例,你可以見到白色賽車後有一輛黃色的賽車及其周圍的陳設。如常地拍只會得到一張普通的風景照,那要點拍,才可以將那輛黃色的車子從所有的配角中,突顯出來及營造猶如賽車場的感覺呢!方法就是'藏黑'。

首先要做的就是找出投射在目標物上最強的一點光線,再利用點測光,那麼你大概可以找到那個'黑'了,然後不要鬆開暴光鎖定那個按鈕,再移動下你個人,把'黑'移到你不想要的事物上,然後再用心去構圖並營造出相要帶出的感覺啦!

同樣的攝影技巧也可以用在產品攝影上,一啲識小小的拍友會教朋友利用偏光鏡去拍窗櫥裡面的展品,正如之前我講攝影嘅最終目標應該係不滯於物(如果唔係就只有有錢人先影到相)....冇偏光鏡一樣可以拍得靚。就如左面那個放滿'高達'的窗櫥,如果我要拍好最左手面那架飛機,首先要避開玻璃窗的反光,同時想辦法令周圍的雜物及後面鏡中的倒影變得唔起眼......甘點做呢?

我就借助了左面的一盞燈先做點測光,鎖定暴光後,再找想要的角度去拍攝.得左^^

其實'藏黑'一樣可以用於大自然寫生,就以這幅蓮花為例,影的時候除了要找出有靚造型的蓮花外,高手小小,你應該揾埋場中光暗反差最大的的一朵蓮花去拍,用黃易係大唐雙龍傳裡面的說法就是找出那循去的一,從這方面入手,拍照也許可以係一種修襌的方法吧!

待續.....

P.S. 有啲人可能以為上面講嘅只係點樣用'點測光',其實這只是手法,Mind Set係要係鏡頭中拍出一個主客有高contrast嘅相,冇'點測光'一様可以透過調教快門做到,又或用35mm傻瓜機尋寳甘係場中揾最大contrast的一個'景'(我常日都甘做,好有趣又可以磨練觸角^^).

沒有留言: